Tavoitteemme on selvä:

Haluamme tehdä KoRo: sta parhaan kestävää kehitystä tukevan elintarvikekaupan Euroopan markkinoilla - joka toimittaa suoraan tuottajalta kuluttajalle.

Tarinamme alkaa yhdellä henkilöllä, professori Faltinilla, ja hänen kirjallansa "Kopf schlägt Kapital", joka tarkoittaa suomeksi "aivot voittaa pääoman". Professori ei vain inspiroinut meitä, vaan näemme hänet yrityksen yhtenä perustajana. Hänen ideansa ja konseptinsa yritystoiminnan luomisesta ovat olleet keskeisiä KoRo:n perustamisessa. Tapasimme hänet ensimmäistä kertaa hiljattain ja kysyimme häneltä muutamia kysymyksiä haastattelussa.01_Prof-Dr-Faltin5b339d60032ea

 Tästä haastattelusta otimme huomioon viisi periaatetta, jotka ovat vaikuttaneet toimintaamme:

1) Korkea laatu

02_Grossverpackungen5b339c3bf11c2

Laatu on etusijalla. Haluamme, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä, ja siksi kiinnitämme huomiota erityisesti tuotteidemme makuun, sisältöön, ulkonäköön ja pyrimme suosimaan luomua.

2) Suorat toimitukset

03_Handelskonzept

Tavoitteenamme on ostaa kaikki tuotteet suoraan tuottajalta. Aloitamme yhteistyöllä tukkukaupan kanssa tuotteen suosion selvittämiseksi markkinoilla. Jos tuotteella on voimakas kysyntä, pyrimme lyhentämään sen toimitusketjua. Näin opimme enemmän tuotteesta sekä sen tuotantoprosessista, jonka myös dokumentoimme nettikauppaamme kuluttajien nähtäväksi. Lisäksi voimme yhdessä tuottajien kanssa kehittää ja keskittyä kohdistetusti parantamaan tuotetasolla esimerkiksi tuotteiden säilyvyyttä. Tuottajalle on myös erittäin tärkeää saada suoraa palautetta tuotteesta. Kuluttaja on yleensä palautteessaan rehellinen, ja palautteen avulla pystymme parantamaan ja kehittämään tuotteitamme. Vahvistamme liikesuhteitamme vahvan toimittajaverkoston rakentamiseksi ja tarjoamme tuottajille ja kuluttajille alustan, jossa he voivat käydä kauppaa suoraan ilman muita välikäsiä.

3) Suuret pakkaukset

Meidän ei ole järkevää myydä tuotteita pienissä pakkauksisssa verkossa. Kun on kyse tuotteista, jotka kuluttajalla on oltava säännöllisesti saatavilla keittiössä, on järkevämpää tarjota suuria määriä. Pakkauksemme koko hyödyttää myös maanviljelijöitä, sillä heidän ei tarvitse tuottaa pieniä ja suhteessa kalliimpia pakkauksia. Mielestämme tärkeintä on ennen kaikkea itse tuote, ei silmäänpistävä pakkaus: sisältö on myös se, mikä lopulta kiinnostaa kuluttajaa. Suurien pakkauksien etu on lisäksi, että niistä muodostuu vähemmän jätettä ja niiden täyttö on vaivattomampaa.

4) Reilut hinnat

05_Preisentwicklung-Chiasamen

KoRo-konsepti voi toimia vain, jos voimme siirtää edellisen periaatteen avulla saavutetut kustannussäästöt asiakkaan maksamaan lopulliseen hintaan. KoRo:n tavoitteena on tarjota tuotteillemme erinomainen hinta-laatu-suhde.

5) Avoimuus ja avoin viestintä

Laadukkaiden elintarvikkeiden kysyntä kasvaa yhä enemmän. KoRo on asettanut tavoitteekseen kommunikoida avoimesti jokaisesta tuotteestansa: hinnasta ja sen kehityksestä, tuotteen koostumuksesta ja ominaisuuksista. Nämä ovat tietoja, joiden avulla kuluttaja saa tarkemman käsityksen tuotteesta. Hintojen vaihtelujen syitä ei ole helppo ymmärtää. Jotta tämä olisi selkeämpää, KoRo esittää kunkin tuotteen sivulla diagrammin, joka selventää hintavaihteluja. Lisäksi julkaisemme tuotteista analyysit, joiden avulla osoitamme Euroopan standardien noudattamisen sekä tuotteemme olevan myyntikelpoisia.

Tags: KoRo, Wiki

Tähdellä* merkityt kentät ovat pakollisia

Super-uutiset!

* Henkilötietojasi ei luovuteta kolmansille osapuolille, tilauksen voi perua milloin tahansa.