
"Our House" ilmestyi vuonna 2019 Deutsche Sporthilfe -yhtiöltä. Sporthilfe on tukenut olympiaurheilijoita jo 55 vuoden ajan ja valmistaa heitä kilpailuihin ja olympialaisiin. Lucas selittää, miksi tämä rahoitus on ylipäätään olemassa:
"Tuolloin Sporthilfe oli vastapaino DDR:n valtiolliselle järjestelmälle, jossa ammattiurheilijat saivat hyvää tukea. Länsimaissa sellaista ei ollut. Näin syntyi Sporthilfe. Se on voittoa tavoittelematon säätiö. Tuemme urheilijoita, koska uskomme, että he ovat roolimalleja, jotka tuovat yhteiskuntaan myönteisiä arvoja, kuten suorituskykyä, reilua peliä ja yhteenkuuluvuutta, ja kannustavat lapsia osallistumaan urheiluun. Näin ne voivat vaikuttaa myönteisesti yhteiskuntaan. Täydellisellä lukko-avain-periaatteella onnistumme ottamaan parhaat olympiaurheilijat mukaan sponsorointiin, tukemaan heitä taloudellisesti ja ideaalisesti ja tarjoamaan heille siten tukea näiden vaikeuksien kompensoimiseksi, joita myös kilpaurheiluun liittyy."
Koska Sporthilfe on säätiö, sen rahoituksesta vastaavat suurelta osin liikekumppanit eli yritykset tai yksityishenkilöt, jotka haluavat tukea tätä työtä ja sen arvoja ja lahjoittavat sen vuoksi kuukausittain tai vuosittain.
Urheilussa on kuitenkin jo jonkin aikaa tapahtunut kehitystä pois klassisesta olympiaurheilijan urasta. Yhä useammat urheilijat, erityisesti toimintaurheilun alalla, tekevät nimeä itselleen omassa paikassaan ilman seuraa ja tulevat tunnetuiksi videoiden ja lyhyiden klippien avulla sosiaalisessa mediassa. Jotta tälle kehitykselle voitaisiin tehdä oikeutta ja tarjota tukea ja edistämistä urheilijoille, jotka päättävät aktiivisesti kieltäytyä olympiaurasta, "Our House" perustettiin vuonna 2019 Deutsche Sporthilfe -yhtiön uudeksi tuotemerkiksi. He huolehtivat BMX-, wakeboarding-, parkour- ja skeittiurheilusta kesällä sekä vapaasta hiihtämisestä ja lumilautailusta talvella. Lucas selittää yksinkertaisesti, miksi uusi brändi perustettiin edistämään toimintaurheilijoita:
"Emme halunneet ottaa sitä riskiä, että näille alakulttuurin urheilijoille asetettaisiin olympiamalli ja heidät valittaisiin samoilla mekanismeilla kuin olympiaurheilijat. Sen sijaan teemme tämän omassa yksikössämme, "Our House" -brändillä, jossa puhumme urheilijoiden kanssa silmien tasolla ja yritämme valita heidät arvojen eikä välttämättä vain suorituskyvyn perusteella.
Sen jälkeen aloimme kartoittaa, mitkä urheilijat voisivat osallistua kampanjaamme. Tätä varten etsimme kulisseissa toimivia asiantuntijoita. He ovat entisiä urheilijoita, joilla on mieletön määrä tietoa ja suuri uskottavuus alalla. Meillä on aina kaksi asiantuntijaa lajia kohden, ja välitämme heille "Our House" -arvomme: kunnioitus, inspiraatio ja suorituskyky. Kunnioitus tarkoittaa sitä, kuinka paljon urheilijoita kunnioitetaan paikassa, mutta myös sitä, kuinka kunnioittavasti he kohtelevat paikkaa. Inspiraatio kuvaa sitä, miten innostavia he ovat ja miten he vaikuttavat muihin. Kuinka paljon ne edistävät lajin kasvua ja kehitystä? Ja kolmas arvo, suorituskyky, on Sporthilfe DNA. Heidän on oltava pirun hyviä siinä, mitä he tekevät päästäkseen "Meidän taloon". Näiden kolmen arvon perusteella pohdimme yhdessä kahden asiantuntijan ja urheilijan edustajan kanssa, mitkä urheilijat sopisivat parhaiten "Meidän taloon" ja näihin arvoihin.
Aivan kuten Deutsche Sporthilfe, "Our House" tarjoaa urheilijoille taloudellista ja aineetonta tukea. Our House -tuki on tietenkin räätälöity toimintaurheilijoiden tarpeiden mukaan:
"Sponsorointimme myötä urheilijat saavat 500-600 euroa kuukaudessa ja vakuutusturvan. Tapaturma- ja ulkomaan sairausvakuutus on uskomattoman arvokas toimintaurheilijoille. Yritämme siis pitää heidän selkänsä vapaana, jotta he voivat keskittyä enemmän urheiluun, jatkaa innostamista ja olla roolimalli. Toinen "Meidän talomme" painopiste, joka eroaa olympiakentästä, on matkat ja matkat, joille lähetämme urheilijat. He eivät välttämättä halua nousta palkintokorokkeelle voittaakseen mitalin vaan tuottaakseen luovan videon. Jos tällainen video leviää ja se tunnistetaan, se on Olympus. Viime vuonna teimme Euroopan-matkan matkailuautoilla. Kaikki urheilijat pystyivät matkustamaan Etelä-Italiaan yksilöllisillä reiteillä ja suuntaamaan sitten parhaisiin paikkoihin, joita he olivat aina halunneet ratsastaa. Kaikki tämä kuvattiin ja editoitiin yhdessä, joten kokosimme videoita urheilijoille."
Mutta mitä tekemistä tällä urheilun edistämisellä on nyt KoRon kanssa? Kuten Sporthilfe, myös Our House on voittoa tavoittelematon säätiö, ja se toimii vain yhteistyössä liikekumppaneiden kanssa. Ja juuri sellainen KoRo tulee olemaan tänä vuonna. Koska mielestämme "Our Housen" työ ansaitsee tukemme. Tällä tavoin tuemme myös urheilijoita ja heidän intohimoaan. Samalla he voivat kokeilla herkullisia tuotteitamme ja tulla KoRo-faneiksi. Viime vuonna Etelä-Italiassa järjestetyn matkan aikana KoRo tarjosi urheilijoille ruokaa matkailuautoissaan, jotta matka sujui maukkaasti. Urheilijat ja KoRo rakastuivat toisiinsa, ja niin yhteistyö syntyi. Koska "Our House" pitää erittäin tärkeänä sitä, että liikekumppanit vastaavat urheilijoita:
"Etsimme aina liikekumppaneita, jotka sopivat hyvin urheilijoiden elämän todellisuuteen, jotta meidän ei tarvitse taivuttaa urheilijoita, jotta voimme näyttää heidät jonkin brändin yhteydessä. Tämä sopii hyvin KoRolle, koska he kuluttavat ruokaa joka tapauksessa ja koska tämä 'nuori, urbaani, hip' sopii hyvin KoRoon."
Olemme samaa mieltä ja odotamme innolla tulevaa yhteistyötä. Pysy kuulolla hienoista projekteista, joita tulemme käynnistämään ja pyörittämään yhdessä. Jos haluat tietää lisää "Our Housesta" ja heidän työstään, tutustu heidän verkkosivuihinsa.