Registrera dig på vårt nyhetsbrev och få 5% rabatt på nästa beställning! ✨

KoRos värderingar

KoRo grundades 2014 med målet att göra högkvalitativa varor till rättvisa priser tillgängliga för alla genom att hoppa över handelsled, effektiva processflöden och bulkförpackningar i en enkel design. Vårt företag startade med denna idé för nästan nio år sedan. Idag sticker KoRo ut från konkurrenterna med sina effektiva bulkförpackningar, unika produkter som dadel-hasselnötskräm, ovanliga nötmjölkar, ett brett utbud av snacks och andra specialprodukter som vanligtvis inte finns i konventionella stormarknader. Vår vision är att bli den ledande livsmedelsbutiken online i Europa och att expandera globalt. För att uppnå detta strävar vi efter följande värden:

Passion

Vårt hjärta klappar för utsökt och högkvalitativ mat! Vi vill förmedla denna passion till våra kunder och erbjuda dem bästa möjliga produkter för att inspirera dem. Produkter måste smaka gott, vara säkra och övertyga utan många tillsatser. Det är därför kvalitet har högsta prioritet på KoRo. Vårt team för inköp och kvalitetsstyrning tillämpar denna princip på våra produkter varje dag, vilket skapar kärnan i KoRo: enkla, bra produkter.

Nyfikenhet

Vi tänker nytt kring detaljhandeln genom att erbjuda läckra och innovativa produkter från hela världen och föra kunderna närmare producenter och produkter. Vi vill bryta ny mark genom att förändra livsmedelshandeln och letar alltid efter mer hållbara lösningar. Vårt huvudmål är att köpa in alla produkter utan omvägar, för att komma så nära konceptet med direkthandel som möjligt.

Transparens

Vi vill informera kunderna om företaget, produkterna, priserna och förpackningarna och därmed främja transparent kommunikation i ögonhöjd. Det är viktigt för oss att ge realistiska inblickar i ett handelsföretags vardag och beslut och att erbjuda kunderna möjlighet att fatta ett välgrundat köpbeslut och att lära sig mer om livsmedel, dess ingredienser och ursprung.

Integritet

För att skapa förtroende för oss som företag, håller vi vårt ord. Vi kommunicerar svagheter öppet och förmedlar endast de värderingar som vi själva lever efter – utan att försöka försköna saker och ting. Länge har vi avstått från rabattkampanjer, eftersom vårt mål är att erbjuda ett ständigt rättvist pris för våra kunder. Vi förblir trogna mot detta. Dock måste vi idag, på grund av överskott i lager, erbjuda rabatter på produkter. Denna reapartiet eller våra adventskalenderrabatter efter jul är otypiska för KoRo, men de hjälper till att motverka livsmedelsspill. Genom att erkänna misstag – som en alltför dogmatisk inställning till rabatter – kan vi utvecklas vidare. Med denna ärlighet hoppas vi på att kunna påverka livsmedelsbranschen på ett hållbart sätt.

Hållbarhet

Så att vi kan inspirera våra kunder under en lång tid framöver, vi vill kombinera ekonomisk och ekologisk hållbarhet. Enligt vårt tycke är dessa två aspekter beroende av varandra och nära sammanvävda, för utan ekonomiska resurser kan vi inte vidta hållbara åtgärder.